maandag 27 oktober 2008

Zingeving

Zingeving

..
Naar het waarom vragen, ofwel naar de diepste intentie zoeken...

Grappig de "reacties" en/of "antwoorden" die je dan krijgt.

En is “naar het waarom vragen” een zinvolle vraag?
Zinvol is hij altijd, simpelweg vanuit zijn bestaan.

Vaak vraag ik “Wat doe ik juist niet”, of “wat doe ik juist wel”, of , indien ik belangstellend ben naar een ander “wat doe jij juist wel” of “wat doe jij juist niet”, een weg vaak die effectiever blijkt om een zinvol antwoord te verkrijgen.

En antwoorden krijgen we alleen maar als die ander zich kan aansluiten bij het gegeven dat een ander oprecht werkelijk belangstellend is en hij/zij zich toestaat dat te willen delen en daarmee een persoonlijk stukje prijs te geven.

Heel elementaire antwoorden vinden we heel vaak in dat wat niet geschreven of niet verwoord wordt of niet geschreven of niet verwoord wil worden, maar in energie altijd aanwezig is, zelfs al wordt het niet gezien of ervaren.

Dat geheel maakt het leven compleet.

Zomaar even een gedachtegang die bij me op kwam.

Wat ben ik blij met mijn werk, waar ik op zinvolle vragen heel zinvolle antwoorden krijg!

Een zinvol leven voor mij en voor de ander komt daar uit voort!...

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: