donderdag 23 februari 2023

Zelfvertrouwen ontwikkelen "O Happy Days"

Het filmpje "O happy days" houd ik bewust regelmatig zo veel mogelijk boven in deze weblog. De rest van mijn nieuwe teksten voeg ik dus vaak ONDER dit filmpje toe!
Dit filmpje toont op een geweldige manier wat er door middel van transformationele coaching en training kan plaatsvinden in de gedachtegang en daarmee in het gevoel van mensen, en van daaruit gebeurt er van alles met het zelfvertrouwen van mensen.

Mooi om het gebrek aan zelfvertrouwen in het begin van het filmpje te zien ombuigen naar het weer kunnen gaan gebruiken van het totale potentieel van de zanger.
Dit potentieel was bij aanvang al aanwezig, maar kon op dat moment niet volledig worden aangesproken. Door "anders en positiever over zichzelf te gaan denken" tijdens dit proces, zie je het zelfvertrouwen weer groeien.

Prachtig ook om te zien wat veranderingen in het energieveld van de één kan doen met het energieveld van andere mensen daar rondom heen. (Ook bij het publiek!)

Ik vond het altijd lastig om bij mensen die geïnteresseerd zijn in mijn werk, zoals op netwerk bijeenkomsten in het zakenleven, om over te brengen wat er zoal bij mensen gebeurt bij "transformationele coaching" en wat dit dan weer te maken heeft met persoonlijke ontwikkeling.

Of het nu privé of zakelijk is, we weten allemaal dat een positief zelfbeeld en zelfvertrouwen ons veel dichter bij onze werkelijke capaciteiten brengt. Onze presentatie naar de buitenwereld wordt veel authentieker en effectiever.

Dit filmpje laat het simpelweg in 3 minuten zien.
Het bewerkstelligt bij mensen een andere mind-set, een ander gedachte patroon, wat een veel beter en effectiever persoonlijk resultaat geeft voor die persoon.
Het "verwoordt" als het ware het effect van mijn werk in al zijn facetten, op een eenvoudige en duidelijk inzichtelijke manier.

Het belangrijkste gebeuren ligt, in het loslaten van gedachten die belemmeren en toelaten van gedachten die ondersteunend zijn om die dingen te kunnen neerzetten die we voorheen al in ons hadden.
Prachtig hoe dit in drie minuten weer te geven blijkt.......
Met dank aan de film maker!

Wil je, na het zien van het filmpje weten waar dit alles in de praktijk toe leidt...?
Bekijk gerust eerst het filmpje en zie dan via onderstaande link de verbinding en uitwerking ervan in de soms harde realiteit!

..


Sister Act II


Lees klantervaring.

Lees ook het artikel communiceren.


Met vriendelijke groet en graag weer tot ziens op mijn weblog,

Yvonne Mooijman

Meer lezen in weblog persoonlijke ontwikkeling

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Heej Yvonne,

Ik ken deze film ook, en dit stukje bezorgt mij altijd kippenvel, zo mooi om mensen helemaal op te zien opbloeien. Ik ben zeer geïntrigeerd door de transformationele coaching, benieuwd wat het precies inhoudt. Zelf heb ik meegeschreven aan de stem tegen armoede. Heb zelf jaren op de grens van armoede geleefd...tot ik ontdekte dat ik niet persé geld nodig heb om te realiseren wat ik wil. Dat zou ik heel graag mensen willen leren/bijbrengen. Misschien is transformationele coaching iets om daarbij te gebruiken...

Groetjes, Carry

Yvonne Mooijman zei

Heej Carry,

Inderdaad, daarbij is transformationele coaching een prachtig instrument.
Mensen bewust te kunnen laten worden van hun werkelijke potentieel, de belemmerende overtuigingen die het gebruik van dat potentieel in de weg staan, helpen opruimen.

Het is dan ook de meest diepgaande coaching die er is.
Werkelijk oorzakelijk probleem oplossende coaching.

Zoals in dit filmpje ook zo zichtbaar is, je voegt van buiten af niets toe, je biedt de structuur om mensen op te kunnen laten bloeien, de bloem die in potentie aanwezig is.

Transformationele coaching is voor mij ook de meest liefdevolle coaching, terwijl ze tevens de meest diepgaande belemmeringen helpt oplossen.

Groetjes,

Yvonne

Yvonne Mooijman zei

Nog even een toevoeging.

Om transformationele coaching toe te gaan passen, is dus voor de coach de weg van persoonlijke ontwikkeling een logische voorwaarde.

De coach dient zichzelf zo zuiver mogelijk vrij te maken van de emotionele bagage die ieder van ons mee draagt.

het is van belang dat de coach zijn "emotionele rugzak' eerst zelf gaat aanpakken, om er zorg voor te dragen dat zo zuiver mogelijk geholpen kan worden.

In de opleiding wordt daar dan ook veel aandacht aan besteed. Vooraf aan de opleiding is dus een persoonlijk ontwikkelingsproces zeer wezenlijk van belang.

Ik wens je heel veel succes, het is een pracht beroep!

Anoniem zei

ik kan het niet mooier verwoorden.
de kunst van het leven.
geluk is een weg !

Yvonne Mooijman zei

Dank je wel.

Ik geniet iedere keer weer als ik dit fragment zie.

Yvonne

hilde zei

nog een kleine aanvulling,

geluk is een weg ...

dit fragment doet me ook denken aan het gedicht van toon telleghen
... de streep

groetjes en laten we mekaar verder aanmoedigen.

dank voor deze blog. dat je dit wil delen.

Hilde

Hilde

Glenda de Graav zei

Wat een power zit er toch in mensen...en wat mooi dat er medemensen rondlopen, die er voor diegenen willen zijn als ze daar (nog) niet achter zijn gekomen!

Thanks voor het plaatsen van deze mooie link!

Life Style Coach zei

Oh Happy Day is zo inspirerend

Anoniem zei

Prachtige scene. Ik heb deze film wel 10 keer gezien en krijg elke keer weer kippenvel bij dit moment. ''Het belangrijkste gebeuren ligt,in het loslaten van gedachten die belemmeren en toelaten van gedachten die ondersteunend zijn om die dingen te kunnen neerzetten die we voorheen al in ons hadden''. Dit heb ik zelf ook ervaren bij mijn eerste zangles

Yvonne Mooijman zei

Dag anoniem,

Dank je wel voor je reactie. De oplossing blijkt uiteindelijk in jezelf terug te vinden. Je bent het ook altijd zelf die dat kan veranderen en toelaten. Een mooi voorbeeld geef je aan. Dank je wel.
Als councelor/coach kan ik hier hooguit in leiden, en de structuur ervoor aanbieden in het persoonlijke proces. Zoals alles in de natuur, is de oplossing in wezen heel natuurlijk en simpel in zijn eenvoud, de weg die ons tegenhoudt, het loslaten van belemmerende overtuigingen kan wel eens als heel lastig ervaren worden.Uiteindelijk hebben we onze eigen belemmerende overtuigingen te "overwinnen", en die hebben we soms behoorlijk fors weten te maken

Yvonne Mooijman