dinsdag 7 augustus 2012

Een waardevolle medemens.

Als jij ervaart dat ik besta
als jij bereid bent te voelen
wat er in me omgaat
als jij er voor me bent
als ik er niet om vraag
dan voel ik je verbondenheid.

Als jij beseft
dat ik gevoel heb
aandachtig bent
om wie ik ben
als medemens
dan voel ik
jouw bevestiging in jou
van wie zowel jij
als ik
werkelijk zijn.

Als jij naar me verlangt
als ik niet in je nabijheid ben
aan me terugdenkt
en vooruit denkt
aandachtig bent
voor mijn persoon
dan ervaar ik
een geliefde
en voel ik me bemind.

Als jij je verbonden voelt
met jouw mogelijkheden
als medemens
in al je vrijheid
mijn aanwezigheid zoekt
dan voel ik,
dat zowel jij als ik
er onvoorwaardelijk
voor elkaar zijn.

Liefde is meer
dan jouw of mijn verlangen
echte liefde is
aandacht voor elkaar
werkelijk inleven en voelen
beseffen en bewustzijn
en dat we voor de ander
als persoon
zowel bekrachtigend
als werkelijk bevestigend zijn.

Liefde is
de ander het gevoel van
"in het zonnetje zetten" kunnen geven
aandachtig zijn
voor de intiemste gevoelens van de ander
bekrachtigen, bevestigen
liefhebbend zijn
in volledige aandacht

Liefde is heel wat anders
dan slechts
jouw gevoel
of verlangen naar de ander
dat is slechts "jouw gevoel van jouw verlangen"
oprechte liefde is vooral
het gevoel in jezelf gewaar worden
van het "kunnen zijn en geven
vanuit jezelf"
waarmee je jezelf weet te verbinden.

Liefdevol zijn is
het aandachtig kunnen zijn
en het naar buiten kunnen treden
voor meer dan alleen maar
aandacht voor jezelf
Liefde is
er kunnen zijn
en je bewust zijn
van een
waardevol
medemens
en dat
liefdevol
weten te koesteren ....

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: