dinsdag 2 september 2008

Energie - aikido

Energie ....
Wat is dat, je energiek voelen?
Levensenergie .... stromende levensenergie, sprankelend kunnen zijn.
Hoe beter we in ons vel voelen, hoe beter onze energie stroomt.
Ik nam ooit eens deel aan een workshop aikido. De filosofie achter aikido was zeer indrukwekkend.
Op internet is er momenteel een e-boek gratis te downloaden, wat gebruikt wordt in het kader van "pesten", en beschrijft heel prachtig en simpel een stuk van de filosofie achter de aikido.
Het is te vinden op www.samoerai.eu
Zowel voor kinderen als volwassenen staat er prachtige informatie in.
Persoonlijk voel ik me heel gelukkig dat ik als kind (zelfs als het eerste meisje indertijd in Nederland) op 13 jarige leeftijd met judo begon. Ik heb persoonlijk aan den lijve ervaren wat deze verdedigingssporten met je kan doen, met name de discipline en verantwoordelijkheid die geleerd werd voor je eigen systeem en het gebruik maken van je eigen systeem als middel voor balans.
Ik vind het e-book over aikido beslist de moeite waard.

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: