zondag 24 augustus 2008

Klant ervaring

18-08-2008

Yvonne,

Je hebt me geleerd hoe het leven werkt. 

Ik was op het moment dat ik met de coaching begon zwaar depressief, diep gefrustreerd dat dingen niet gebeurden zoals ik vond dat ze zouden moeten gebeuren. 

Ik zat in een voortdurende situatie van " op de bank hangen", zonder werk, zonder vooruitzicht, 's nachts levend. 

Ik had de diagnose ongeneeslijk ziek en had anti-psychotica voorgeschreven gekregen. 

Ik blowde mijn hersenen eruit, om maar niet te lang te hoeven nadenken hoe ik het voor elkaar zou kunnen krijgen het gat voor mezelf nog dieper te graven. 

Mijn verhouding tot de "boze rest van de grote wereld", is totaal veranderd. Ik ben niet meer de parasiet die op de boze wereld zit, ik ben weer een werkend deel ervan op een heel plezierige manier. 

Ik had met mijn 24 jaar vorig jaar het vooruitzicht mijn leven lang van een minimum uitkering te moeten leven, zonder ooit mijn werkelijke capaciteiten te kunnen gebruiken, welke ik toch terdege bezit. Het schoolsysteem had erg slecht aangesloten op mijn hoogbegaafdheid. 

Je leerde me dat hoogbegaafdheid een gave was en geen probleem. je hebt me met die gave leren werken.

Al in het allereerste gesprek ging er een wereld voor me open. Ik kreeg een gevoel dat ik in jaren niet meer had gevoeld, gewoon het gevoel op eigen benen te zullen kunnen gaan staan. 

De zwarte smorende deken die ik vanuit frustratie om me heen had opgebouwd was gewoon even op zijn minst van mijn gezicht af. Ik wist niet wat me overkwam, er ging een nieuwe wereld voor me open waarvan ik niet meer wist dat die bestond. 

Je boorde mijn potentieel aan, waarvan ik zelf niet eens meer wist dat dat in me zat. Ik had met mijn ideeën mijn mogelijkheden en toekomstperspectief volkomen voor mezelf afgesloten en alle vooruitzichten volstrekt voor mezelf dichtgetimmerd.

Je ging niet of nauwelijks op mijn belastende verleden in, je bent als het ware aan het omschakelen gegaan van, "als dit allemaal dan niet werkt", "wat werkt dan wel voor je".

Dat bleek ongelooflijk effectief, mede door de zo vele verschillende invalshoeken die je tot je beschikking bleek te hebben.

Zelfs als ik zou hebben gewild, ik zou mijn defensie niet zo hoog hebben kunnen inzetten, dat ik al je verschillende invalshoeken zou hebben kunnen weerstaan. 

Nou ben ik hoogbegaafd, met mijn mentale mogelijkheden ben ik toch absoluut tot veel in staat, maar dat bleek me absoluut niet kunnen lukken. Je bleek de eerste therapeut in mijn langdurig "verleden", die ik niet "het bos in heb kunnen sturen". Door jou heb ik me zelf weer kunnen her-ontdekken.

Ik moest me wel met mezelf confronteren. 

Je hebt me nooit of te nimmer beoordeeld of veroordeeld, waardoor ik in staat bleek om open naar mezelf te kunnen gaan kijken. Uiteindelijk is me gebleken dat al wat ik voorheen deed niet werkte, behalve dan de diepe frustratie en depressiviteit oproepen die het gevolg werd.

Je wist me tot het besef te brengen, dat puur bij mezelf de taak lag om mijn eigen leven in de hand te nemen en op te bouwen vanuit mijn eigen capaciteiten die ik toch dolgraag ingezet wilde hebben.

Ik heb bij je geleerd voluit te leven, vooral geleerd welke fundamenten de natuurwetten voor mij waren, de natuurwetten die hierop van toepassing waren.

Ik heb mijn ware identiteit leren kennen door middel van jou.

Je hebt me vooral geleerd nu voortdurend mezelf te kunnen coachen.

Voordat ik bij je in coaching kwam heb ik 7 jaren bij het Riagg doorgebracht, waar ik een diagnose ongeneeslijk ziek had gekregen met het uitzicht op een levenslange uitkering, zonder enig uitzicht op werk of op het benut van mijn capaciteiten. Ik heb veel capaciteiten en wil dat daarvan gebruik gemaakt wordt.

We zijn de coaching ingegaan met het doel, om me beter te gaan voelen.

Nu achteraf blijkt dat ik doordat ik me beter ben gaan voelen, binnen een half jaar aan het werk ben kunnen komen ( terwijl daar vooraf geen enkel uitzicht op leek te zijn) en we zijn nu volop bezig om te coachen op communicatie om me juist ook binnen de werksfeer goed tot mijn recht te laten blijven komen. 

Voorheen richtte de coaching zich op de communicatie met mezelf, NU de communicatie ook naar buiten toe.

Ik heb een heel snel en effectief ontwikkelingsproces doorgemaakt door middel van je coaching. 

Ik ben niet meer afhankelijk van een uitkering van het UWV, ik heb weer vooruitzicht op mezelf en mijn eigen mogelijkheden!

Ik kan je coaching en training aan iedereen aanraden.


Ik geef je een beoordelingscijfer van 9.2


Hartelijke groet,


F.



Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

2 opmerkingen:

Hilda Versluijs-Eering zei

Thumbs up Yvonne

lies zei

super van je yvonne hoe je de samenwerking hebt verkregen om een persoon terug hoop te bieden.

Velen zouden welkom bij je zijn: vooral als andere mensen beweren dat er geen uitzicht meer is, terwijl jij het tegendeel kan en dit commentaar is er het bewijs van.

Proficiat voor het harde werken van beide kanten uit.