vrijdag 23 november 2012

Gewoon blij

..

Heb je dat nou ook wel eens?

Dat je je ineens bewust wordt van een goed gevoel en dat gewoon even kwijt "moet"?

Haha … ik ben dan weer zo'n aparte die dat dan niet voor zich kan houden.
Niet dat de ander er iets mee moet, het wil er gewoon even uit, "het" wil gedeeld worden!

Haha, zo kon ik vroeger (en nog steeds), heel blij worden (en me daar bewust van zijn) en dat dan even tegen mijn omgeving vertellen.

Ik had iets leuks gedaan of iets gekocht of gekregen wat me blij maakte en dat uitte in dan!
Niet één keer, niet twee keer, nee gewoon elke keer dat het gevoel in me opborrelde en ik me blij voelde kon ik het gewoon niet laten dat te vertellen … dat deed me gewoon goed!

Ik hou er van om dingen "te delen" en dus floep ik er alle blije dingen gewoon met regelmaat uit!

Met de minder blije dingen heb ik nog wel eens de neiging om tegen mezelf aan te gaan zitten praten, dat werkt ook geweldig voor me, maar de blije dingen willen gewoon gedeeld worden lijkt het en die floepen er dan ook met regelmaat ogenblikkelijk uit!

Ik heb wel eens de opmerking gekregen dat ik dan al 20 keer geopperd had dat ik ergens blij mee was.
De ontvanger / toehoorder kon dan wel eens zeggen dat hij het al wist, had gehoord en als info had opgeslagen, ik het dus niet nog 19 keer hoefde te vertellen toch?

Ik kon dan stralend verkondigen dat het die functie van informatie ook niet had, het wilde er dan alleen gewoon even uit ... "het" wilde simpelweg gedeeld worden!

Ik kan gelukkig nog altijd blij worden van iets heel simpels en “vanzelfsprekends” en dat dan 20 x en meer zeggen …. dus … als ik ooit een keer zeg dat ik ergens heel blij mee ben …

... wil het er gewoon even uit!


© Yvonne Mooijman


* “vanzelfsprekends” :

Voor mij is niets vanzelfsprekend … wat ik met “vanzelfsprekend” bedoel is in dit kader wat voor een ànders soms als vanzelfsprekend ervaren kan worden. Ik word er mogelijk zo blij van juist omdat ik niets als vanzelfsprekend ervaar!

Naar alle artikelen van  weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: