woensdag 16 november 2011

Ik reik je mijn hand

..

Ik reik je mijn hand ...
Doe wat je wilt
Het is een stukje van mij
En ik ben niet afhankelijk van wat jij er mee kan

Je mag hem aannemen
Je mag hem negeren als je denkt er niets mee te kunnen
Je mag doen wat goed voelt voor jou.
Kan het je behulpzaam zijn dan ben ik er gewoon

Ik ben meer dan mijn reikende hand
Het is slechts een symbool van een mogelijkheid
Je bent me niets verplicht
Misschien is alleen het gebaar al genoeg.

Het blijkt dat het voor mij al genoeg doet
Het is slechts een uiting van mijn zijn
Meer hoef ik niet te zijn
Gewoon mezelf zijn.

Wat wens ik je dan
Met die reikende hand
Het vertrouwen in jezelf
Een keuze te maken die goed voor je is.

Want ook zonder mijn reikende hand
Ben je in staat
Jezelf aan te gaan
Het was slechts een gift van mijn kant

Soms ben ik onzeker
En dan heb ook ik soms behoefte aan een reikende hand
Het was slechts niet meer dan dat
Dat ik je gunde waar ik soms zelf mee geholpen zou zijn.

Geef ik je mijn reikende hand
Weet dan dat jij in staat bleek
Een stukje van jezelf te openbaren
Waarmee je mij de moed gaf me jou de hand te reiken

Ik geef je mijn reikende hand
Als blijk van mijn liefde
Voor een stuk van je wat je me openbaarde waar ik blij mee ben
Een herkenning dus van mezelf in jou ...

Jij bleek in staat mij
me kwetsbaar naar jou te durven opstellen
Bij gevoelens van mijzelf te komen
die mij nu verrijken.

Mijn dank voor het cadeau dat jij aan mij gaf,
ik ben gewoon blij met het vertrouwenwekkende stuk van jou,
wat je geheel onbewust
aan mij van jezelf liet zien!


Een herkenbare tekst die ik van mezelf tegen kwam.
(geschreven in januari 2008)

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: