zaterdag 30 mei 2009

Geluk, hoe lang wachten we er nog op?

..
Geluk, gelukkig zijn, het lijkt zo ver weg voor velen.
Wanneer was je voor het laatst echt gelukkig?

Pas geleden had ik er nog een gesprek met iemand over.
Veelal wachten mensen met gelukkig zijn tot ze ...... dit hebben, dat gedaan hebben, die persoon dàt doet, ze 10 kilo lichter zijn .... of nog vele voorwaarden meer....!

Stel je voor .....
Dat geluk een keuze is ......
Zou je het je kunnen voorstellen?
Lastig lijkt dat, als je dat nog nooit zo bekeken hebt.
We laten ons vrij gemakkelijk meeslepen als het ons wat minder gaat, ons humeur laten we met het grootste gemak verpesten.
Wie bepaalt nou eigenlijk hoe we ons voelen?

Vaak hoor ik ... als hìj`nou maar anders doet, gaat het me wel beter.
En wàt nou als hìj niet anders gaat doen, maken we ons daàrvan afhankelijk?
Meestal wel .... of toch niet?

Wie is de baas over onze emoties?
Wij?
Of..... de eerste de beste die iets doet wat ons niet zint?

Ik heb besloten dat de ander beter mijn humeur kan overnemen dan dat ik het slechte humeur van een ander over neem. Onvrede, kritiek .... het zijn allemaal van die dingen die ons kunnen raken....
Maar .... wie is de baas?

Wel eens over nagedacht?

Echte vrijheid is .... zelf mijn eigen humeur bepalen...
mezelf niet afhankelijk te maken van wat er rondom me heen gebeurt.

Het duurde "even" voor ik tot dat inzicht kwam ....

Maar sindsdien ...... neem gerust mijn humeur over .... ik geniet sindsdien, .... sinds ik KIES om gelukkig te zijn, méér dan tevreden te zijn ....

Ik raad het je aan ... je zegeningen te tellen ....!

Succes .....!

Yvonne Mooijman



Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: