zaterdag 26 januari 2008

Onze levenstaak?

Onze missie, onze levenstaak ...

Ik kom nog even terug op mijn vorig stukje tekst.
Het is voor mij een heel wezenlijk en belangrijk stuk.
Daarom wil ik het nog graag even apart aanhalen om het te verduidelijken.

Ik zie zo vaak gebeuren dat mensen "volkomen uitgeput" bij me binnenstappen met de mededeling:"Ik heb zoveel gegeven, ik ben volkomen uitgeput, en ik moet nog zoveel... maar ik kan echt niet meer......".

Mijn antwoord daarop is.... Wat als de weg naar geven nou net andersom ligt dan dat je had ingevuld?

Ben je werkelijk op deze wereld gezet om :

"Het tuintje van je buurman te spitten"?

Als dat zo zou zijn geweest,.... zou je dan niet als -je buurman- op deze wereld gezet zijn?

Je bent als -jezelf- op deze wereld gezet.

Oke... ga er dan voor... en doe waar je zo keigoed in was voor die ander.... helpen helpen, ondersteunen...... en doe dat nu eens voor ....jezelf.

Pak die veranwoordelijkheid, die belangrijkste priotiteit dan eens op, en ga er voor....

Neem je belangrijkste ver-antwoord-elijkheid voor jezelf, neem nou eens die allerbelangrijkste zorg voor je eigen energieveld.

Je was er al een kei in voor al die anderen (dit geldt voor veel mensen), maar het bracht je in de uitputting... omdat je misschien vergat dat je "geven" alleen maar goed kan doen vanuit "overvloed".

Voor de mensen die nog niet toekwamen aan het helpen van anderen, ook zij kunnen dat opmerkzaam worden aan energieverlies in hun eigen systeem.

Liefdevol zijn is namelijk een gevolg van het aangaan van je hoogste prioriteit in dit leven.

Ben je nog niet kunnen komen tot "werkelijk liefdevol leven voor je omgeving", dan ligt je weg in eerste instantie in het ontwikkelingsproces bij jezelf.

Creëer eerst die overvloed, door je eerste en belangrijkste verantwoordelijkheid aan te gaan voor je eigen systeem.

Doe je dat niet, dan blijkt dat "je onderbewuste, die van alles wat je doet uitstekend op de hoogte is", jou dat niet in dank afneemt.
En wat gebeurt er dan, .... je krijgt een enorm energieverlies....

Je onderbewuste heeft tot taak jou de weg te wijzen naar je belangrijkste prioriteit, en als je daar niet aan voldoet, zal het alles in zijn werk stellen om je weer terug op "dat pad / jouw pad" te brengen.

Bemerk je dat je "systeem" energieverlies opdoet... ga bij jezelf na of je voldoet aan jouw belangrijkste opdracht in dit leven:
"Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen leven op je".

Vanuit het aangaan van "onze levenstaak" voeden wij ons eigen energieveld.
Wij gaan komen in overvloed.
We gaan letterlijk overstromen van liefde en van daaruit... juist kunnen wij liefdevol volop geven en ondersteunen.

Echter .... nooit ten koste van onze hoogste prioriteit.
We hebben de verantwoording voor ons eigen energiesysteem.

En ga deze taak "gewoon uit liefde voor jezelf" aan.

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: