maandag 8 november 2010

Onbevangenheid

Mijn onbevangen openhartigheid (open-hart-igheid).

Mijn hart staat open

Ik wil vrij en authentiek mezelf kunnen zijn
Onbevangen kunnen zijn, doen naar wie ik werkelijk ben
Onafhankelijk van hoe dat ook mogelijk verkeerd begrepen kan worden
wat bij elk van iedere positieve intentie altijd mogelijk is.

Dat trachten te vermijden van verkeerd begrepen kunnen worden,
zou me beperken en sterk afhankelijk maken
en ik wil vrij zijn en zijn wie ik werkelijk  in volle omvang ben

Als ik toevallig plotsklaps van jou hou dan is dat zo
dat krijg je met een open hart.
Kan je dat nog niet geheel aan dan ligt dat niet alleen aan mij,

Het resultaat dient niet te zijn
dat ik mijn onbevangenheid ga prijs geven
Ik ben mijn onbevangenheid gewoon in volle omvang
Mijn hart staat wagenwijd open en ik wens dat graag zo te houden,

Dus als jij (nog) moeite hebt met mijn open hart
en ontvankelijkheid bij jou nog groeien kan
neem me dan niet kwalijk om wie ik was of ben
vervolg je weg .... of verwonder je ....

Want ... mijn hart staat zoals gewoon,
gebruikelijk wijd open
en bij voorkeur niet op een spaarstand.

© Yvonne Mooijman

Meer lezen in weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: