maandag 8 november 2010

13 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou

..
Bewustworden.

De periode waar hij doorheen was gegaan, met al die momenten van zowel rouw, alle praktische hindernissen tijdens dat proces. De behoefte, en ook de weerstanden die hij er in ondervond, de misverstanden die zich daarin ook volop voordeden.

Bewustwordingsprocessen die hij had doorlopen. Een familielid dat hem in openhartigheid zei wat hij had waargenomen en wat hij voelde. Het had hem bewust gemaakt van iets wat hij in alle consternatie over het hoofd had gezien.

Verbazing ook over dingen die hij over het hoofd had gezien omdat simpelweg zijn wereldje eventjes héél klein was geworden.

Het was zo herkenbaar voor mij.

Je komt mensen nooit zomaar voor niets tegen wordt wel eens gezegd, deze man gaf me onbewust een bevestiging van de pijnlijke tweestrijd in mij, de tweestrijd om ....

Lees verder .. weet dat ik van je hou 14

of start bij deel 1 van Koffie verkeerd ofwel weet dat ik van je hou

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: