maandag 1 november 2010

Hoe kom ik beter in mijn vel te zitten

Hoe kom ik beter in mijn vel te zitten?

Hoe is het zo gekomen?
Oorzaak gevolg
Wat kan ik zelf
De oplossing


Stel dat je niet helemaal lekker in je vel zit?


Dat kan zich op vele manieren uiten, zoals:

Ik voel me lusteloos, ik verveel me, ik kom tot niets, de energie ontbreekt me.
In heftiger gevallen: ik voel me depressief, ik erger me aan alles, alles en iedereen heeft het gedaan en krijgt de schuld, ik geef mezelf de schuld, kortom: ik zit niet lekker in mijn vel.


Hoe komt dat nou?


Er kunnen redenen te over zijn, en iedere reden die ik noem brengt je nog niet naar de oplossing.
Vaak wordt naar lichamelijke oorzaken en medische diagnoses gezocht.

Het is mij echter gebleken dat een medische diagnose vaak geen oorzaak maar een eindproduct blijkt te zijn van een eerdere oorzaak.
Indien je dingen wil oplossen is oorzakelijk oplossen dan ook voor mij een belangrijk gegeven.

Veelal liggen de werkelijke oorzaken in een “overtuiging” die iemand "aanhangt".

Stel, ik raak depressief omdat ik de stellige overtuiging heb dat “ik niets waard ben" en "waardevolle contacten om die reden voor mij dus niet weggelegd zijn", dan mag het niet verbazingwekkend zijn dat er behoorlijk wat levensvreugde gaat ontbreken omdat het niet toegelaten wordt in me.

Overtuigingen als “ik ben niet goed genoeg”, “ik ben het niet waard”, zijn als het ware filters waarlangs wij veel gebeurtenissen in ons leven niet toe laten en als het ware wegfilteren, zodat het leven zich als het ware beperkt gaat afspelen.

De oplossing.

Blijf je "overleven" zoals je altijd al deed, dan mag je het leven verwachten zoals je het altijd al kreeg.

Wil je dus andere dingen in je leven toelaten?
Zoals bijvoorbeeld "overvloed in je leven"?

Dan zal je dus andere dingen toe dienen te laten in je leven, dit heeft te maken met persoonlijke ontwikkeling.

Neem je overtuigingen eens onder de loep.

Herken je uitingen als:

- “dat is niet moor mij weggelegd”,
- “dat is niet voor ons soort mensen”,
- “dat heb ik nou altijd”

Dit zijn aanwijzingen voor een paar van die overtuigingen die ons zogezegd “op onze plaats houden”, maar dan wel op een zeer beperkende plaats!

Coaching en counseling.

In mijn praktijk voor coaching en counseling hou ik me met name bezig met dit onderwerp: “overtuigingen”.

Via een heel simpele effectieve natuurlijke methode die in de NEI (Neuro Emotionele Integratie) gebruikt wordt, achterhalen we samen je gebruikelijke overtuigingen, en waar die je beperken gaan we er mee aan de slag om die te herkennen en om te zetten naar meer effectieve en bekrachtigende overtuigingen, in plaats van beperkende overtuigingen.

Iedereen heeft overtuigingen!

Een prachtig en leerzaam en heel effectief proces, wat per onmiddellijk mooie resultaten gaat opleveren in je huidige leven, het kan gaat je levensvreugde enorm gaan uitbreiden omdat je toegang gaat krijgen tot een veel groter potentieel aan mogelijkheden in je leven, met name toegang tot een heel stuk levensvreugde en effectieve mogelijkheden die je voorheen jezelf als het ware ontnam, doordat je die als het ware weg filterde door voor jou beperkende overtuigingen.

Je kan dit onmiddellijk gaan ervaren in al je levensgebieden, je relaties kunnen verbeteren, zowel privé als zakelijk, je leerprestaties kunnen omhoog gaan, je werk prestaties kunnen gaan verbeteren, je gaat weer toegang krijgen tot veel dingen die je voorheen miste en wat je dan weer minder goed in je vel deed voelen.

Je komt uit de negatieve spiraal en gaat levensgeluk weer makkelijker toelaten.

Het grote voordeel is dat je bewust wordt van de natuur-wet-matigheden die daaraan ten grondslag liggen, waardoor je in de toekomst makkelijker zal herkennen als je onbedoeld in een valkuil van een belemmerende overtuiging zou stappen.

Het herkennen, erkennen en er dan iets mee kunnen doen, dat is een prachtig leerproces waar je levenslang plezier aan zult kunnen beleven.

Je wordt je eigen beste coach in je leven. Ik geef je als het ware toegang tot het gereedschap wat je in de toekomst nodig zal hebben.

Ik leer je hoe je gebruik kunt maken van de kennis uit je eigen onderbewustzijn en geef je de kennis hoe je die kennis kunt gebruiken voor jezelf en hoe je hier gebruik van kunt maken in je relaties met anderen.

Kortom, ik coach je tot je eigen beste coach. Je krijgt de kennis als gereedschap mee, zodat je niet afhankelijk wordt maar zelf aan de slag kunt blijven je eigen levensgeluk ook in de toekomst te vergroten.
Indien wenselijk kan je altijd weer even voor een stukje bewustwording “aan de bel trekken”. Ik leer je timmeren in plaats van de spijkers er voor je in te slaan.
En geloof me, aan je eigen weg timmeren is heel leuk en effectief!

Wil je meer weten hoe dit alles voor jezelf kan uitwerken?
Neem gerust per email of telefonisch contact met me op. Je vindt mijn contactgegevens door te klikken op contactgegevens Yvonne Mooijman. Vanuit je persoonlijke situatie kunnen we dan samen inschatten wat je mogelijkheden zijn .

De coaching wordt ook vaak zakelijk ingezet als POP trajecten die worden gebruikt om in je werksituatie effectiever te kunnen worden.

Ik wens je een heel effectief persoonlijk ontwikkelingsproces.

Zie ook een ander artikelen van mij: niet lekker in je vel zitten 2.


Yvonne Mooijman

Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: