maandag 8 november 2010

16 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..
Onwaarschijnlijke verwachtingen.

Zo ook met die kop koffie.
Ga dus niet vertellen dat je dat niet zomaar aan iedere voorbijganger zou aanbieden die aardig is, terwijl je eigenlijk zo aardig bent om onafhankelijk of je iemand nou wel of niet kent, gewoon bereid bent om hem een kop koffie aan te bieden en een klein stukje afleiding in zijn verdriet te kunnen zijn, waarvan je weet dat er momenten zijn dat muren nu eenmaal de neiging kunnen hebben om op je af te kunnen komen in bepaalde heftige situaties.

Tja, die “kop koffie”, bedoeld om een moeilijk moment mogelijk een ietsje te verzachten, liep uit op een onwaarschijnlijk ingevulde verwachting van “vast moeten praten”, een "zwaar gesprek" of welke verwachting er dan ook mocht zijn ingevuld, wat niet de mijne was. Misschien was het zelfs heel wat anders, wie zal het zeggen, God praat zijn mond niet voorbij, dus daar kan ik de informatie ook niet bij lospeuteren als ik dat überhaupt al zou willen. Maar nieuwsgierig als ik ben .. wie weet krijg ik het op een toekomstig moment nog wel eens te horen!
Glaasje port erbij dan, lijkt me wel lekker, laat die koffie maar zitten, die dronk ik al nooit, was ik vergeten te vertellen!

Mis-verstanden, mis-understanding, het leven zit er mee verweven.
Het lastigste is het alleen als het je overkomt met mensen die je nou eenmaal toch graag of uitzonderlijk graag mag.
En ja, ook dat is ......

Lees verder .. weet dat ik van je hou 17

of start bij deel 1 van Koffie verkeerd ofwel weet dat ik van je hou

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: