maandag 8 november 2010

5 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

De ruimte geven.

Soms, sporadisch gelukkig, wordt ik privé (en dat vind ik persoonlijk vaak het moeilijkste, alleen bij nog onbekenden gelukkig!) als "de therapeut" gezien, alsof ze bij mij hun hart dient te luchten zelfs als ze daar geen behoefte aan zouden hebben! Nou niet dus!

Ik bèn niet de therapeut, ik ben gewoon mezelf en van daar uit ben ik in staat om in mijn werk mijn persoonlijke capaciteiten gewoon neer te zetten en waar nodig wat uit te vergroten.

Soms hebben mensen een verwachting dat “ze privé diepgaand zullen moeten praten ”, want zij coacht toch mensen. iemand kan dan bij voorbaat afhaken, want hun verwachting die ze mij toegedicht hadden komt dan voor hun iets te dicht bij in hun huidige situatie”, terwijl het niet mijn verwachting is maar juist die van hèn.

Zij die me beter kennen wéten namelijk juist dat ik als geen ander in staat ben mensen te laten zijn wie ze zijn, en aan hen over laat dingen al of niet te willen uit spreken, die persoonlijk zijn.

Het schijnt dat ik als geen ander iemand de ruimte kan geven er zonder woorden te mogen zijn, intense gevoelens gewoon te mogen hebben zonder daar een "boom" over op te hoeven zetten, soms is de “gelegenheid geven” ....

Deel 1 van weet dat ik van je hou

Lees verder ... weet dat ik van je hou 6

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: