maandag 8 november 2010

15 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..
Koffie verkeerd.

Ik bood iemand dus die kop koffie aan.

Gewoon omdat ik een goed gevoel had.
Zo'n zelfde kop koffie zoals ik mijn vriendin aanbied, zodat ze weet dat ze “op een moment dat ze het nodig heeft” gewoon welkom is, ik er als mens gewoon wil zijn en er dan voor haar ben, gewoon als mens voor een medemens , zonder er iets specifieks voor terug te verwachten.
Dat je daardoor vrienden opdoet is meer een natuurlijk resultaat van het er voor elkaar willen en kunnen zijn.

Een belangrijk gegeven, ga nóóit iemand vertellen en uitleggen wat nièt je bedoeling is.

Dat deed ik dus ..... toen ik hem spontaan en oprecht uitnodigde en ik me tegelijkertijd realiseerde dat mijn intentie wel heel oprecht was, maar ook wel eens verkeerd kon ingevuld worden.

Jeetje, wat kan je dan op je bek gaan! Je krijgt dan die “koffie verkeerd” waar ik eerder over schreef.

Dat is zoiets als vragen niet aan die roze olifant te denken, die de ander dan per onmiddellijk gaat zien.

Zo ook dus met die kop koffie.
Ga dus niet vertellen dat je ......

Lees verder .. tja die kop koffie..... weet dat ik van je hou 16.


of start bij deel 1 van Koffie verkeerd ofwel weet dat ik van je hou.

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: