maandag 8 november 2010

11 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..
Hoe mijn koffie verkeerd ging.

Soms heb je bepaalde situaties zelf doorgemaakt, doorleefd en kan je van daar uit enigszins invoelen wat mensen in bepaalde situaties kunnen gaan tegenkomen en is je enige behoefte om iemands leven wat aangenamer te kunnen laten verlopen dan het jou ooit verging ...

Ik bood dus aan dat als hij een keer “in de buurt zou zijn” hij welkom zou zijn om een kop koffie te komen drinken. Natuurlijk mocht dat ook als hij niet in de buurt was (maar die dingen som je gebruikelijk niet allemaal op ..)en er gewoon zin en behoefte aan had, thee fris of iets anders was ook prima geweest, er even uit had willen zijn of eens een ander gezicht wilde zien dan de buurman die niet thuis is of even uit de beslommeringen van alle dag te komen of even op te willen houden met klussen waarmee je bezig was en niet lukken wilde in je eentje. Alles mag niets moet, van alles kan tenslotte.

Ik deed dat bij iemand die in een soort vergelijkbare situatie zat zoals ik die ook ooit eens had gehad (nou ja, niets is altijd voor 100% vergelijkbaar, maar in sommige situaties voel je met iemand wat makkelijker mee).
Je weet dan in ieder geval iets meer uit ervaring, wat er zich aan toekomstige situaties kunnen voordoen en ik wist dat hij het nog behoorlijk voor zijn kiezen zou kunnen krijgen.

Kunnen voordoen, zeg ik, het kan ook heel anders lopen natuurlijk, maar aangezien natuurwetmatigheden altijd hun werk doen ..... zijn sommige dingen aardig voorspelbaar. Soms kan een kop koffie ergens kunnen komen drinken een weldaad zijn, .... even mogen beseffen dat je er niet alleen voor staat .... terwijl je toch alles zelf moet verwerken in het leven, dat kan niemand voor je doen, maar die kop koffie ... de gastvrijheid, die kan je aanbieden! Gewoon jezelf zijn dus ...

Lees verder ... weet dat ik van je hou 12


of start bij deel 1 van: Koffie verkeerd ofwel weet dat ik van je hou.

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: