maandag 8 november 2010

10 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..
De deur gesloten.

Openhartig zijn is een goede eigenschap maar kan ook ongelooflijk veel pijn op leveren als je verkeerd begrepen wordt.
En natuurlijk kom ik dat ook wel eens tegen.

Vaak heb ik die deur van openhartigheid dan ook met een klap gesloten, om de pijn niet meer te hoeven voelen van verkeerd bekeken of begrepen te worden, verkeerde invullingen te zien gebeuren en niet de gelegenheid gekregen hebben dingen recht te zetten die door anderen ge-mis-interpreteerd werden.

Zo kan ik invoelen wat iemand op een bepaald moment nodig kan hebben.
Soms heb je bepaalde situaties zelf meegemaakt, doorleefd en kan je van daar uit enigszins invoelen wat mensen .....

Lees verder ... weet dat ik van je hou 11

of start bij deel 1 van: Koffie verkeerd ofwel weet dat ik van je hou.

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: