maandag 8 november 2010

8 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..
Pijnlijk.

Dat hen dat de vrijheid geeft om er als ze dat zòuden willen, wèl over te kùnnen praten is een gevolg van het vertrouwen dat ze in me hebben, (maar dat is dan meer een bijkomstigheid) vertrouwen dat ik hen geef en wat ze mij weer wisten te geven.


Wat ik beschrijf doet zich dus een enkele keer voor bij een enkeling die ik ontmoet, maar evengoed kan dit heel pijnlijk zijn.

Zo ontmoette ik ooit iemand die ik gewoon op het eerste gezicht erg graag mocht.
Vaak zijn dat gevoelens die onbewust al te maken hebben met wederkerigheid.
Dat merk je best, iemand voelt zich ook neutraal of goed in jouw nabijheid, er ontstaat een ontmoeting (niets moet, ont-moet!) en je gaat elkaar niet per onmiddellijk uit de weg.

Dat laatste (elkaar uit de weg gaan) gebeurt vaak pas bij een mis-verstand en dat is gewoon altijd lastig, zeker als het aardige mensen betreft, en nog lastiger als ik aanvoel dat het een echt mis-verstand is.

Mis-understanding wordt dat vaak in het engels genoemd, een mis verstaan van bedoelingen en een anders ingevuld hebben van mogelijkheden of intenties.
Het frappante is dat mis-understanding altijd vanuit het verstand gebeurt. (mis-verstand!)

Ik schreef al eens eerder over mijn openhartigheid.....

Deel 1 van weet dat ik van je hou

Lees verder ... weet dat ik van je hou 9

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: