maandag 8 november 2010

9 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..
Openhartigheid.

Ik schreef al eens eerder over mijn openhartigheid.....

Mijn hart staat open en ik ben tegenwoordig in staat om veel van mij te laten zien, ik maak van mijn hart geen moordkuil, zelfs geen zandbakje!

Dat is een resultante van een groeiend proces, een groeiend en soms best heftig proces van heel bleu en verlegen te zijn geweest als kind, me verstopt hebben voor de buitenwereld, van me overgeleverd hebben aan de verwachtingen van anderen, me onthouden te hebben van eigen gevoelens en eigen meningen. Ik heb net als velen moeite moeten doen om al die hindernissen stuk voor stuk te nemen (soms met hink-stap-sprong) om te komen waar ik nu ben.

Ik ben niet altijd al openhartig geweest, integendeel, ik ben zo gesloten als een dicht boek geweest!

Openhartig zijn is een goede eigenschap maar kan ook ongelooflijk veel pijn op leveren als je verkeerd begrepen wordt. En natuurlijk ....

Deel 1 van weet dat ik van je hou

Lees verder ... weet dat ik van je hou 10

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: