maandag 8 november 2010

17 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou

..
Uitzonderlijk. (vervolg)   

(De column is uiteraard gestart met deel 1. )

Mis-verstanden, mis-understanding, het leven zit er mee verweven.
Het lastigste is het alleen als het je overkomt met mensen die je nou eenmaal toch graag of uitzonderlijk graag mag.
En ja, ook dat is heel beangstigend voor velen.

Kan je het aan, te horen dat je uit-zonderlijk bent?
Misschien was dàt het wel, uitzonderlijk gevonden worden.

En tja...voor mij is iederéén die ik ken uit-zonderlijk, als je beseft dat je eerst jezelf heb moeten overwinnen door in contact te gaan, zoals dat eigenlijk voor ieder geldt.
Alleen al het in contact gaan is voor veel mensen al een lastig iets.
Soms vinden mensen dat al ongemakkelijk, als ze een ander nog niet kennen.

Dus ... als ik je toevallig een kop koffie aanbied ... of ooit gedaan heb ...?
Weet ... dat ik uit-zonderlijk ... van je hou, nou ja ... laat ook maar even, als je het nog niet horen kan.

En heb je me ooit mis-verstaan en was dat niet de bedoeling ...?
Bij deze weet je ... “koffie” met appelgebak .. doet wonderen bij mij!
Lijkt mijn hele lange termijn geheugen te doen wissen ...

Jij de koffie en ik thee, graag mèt appelgebak (in de sauna bestel ik daar altijd nog een ijsbolletje bij met vanillesaus en een snufje kaneel, hun oude recept)! Met een lekkere dot slagroom!

Vergeet alleen niet dat ik nooit mijn spontane openhartigheid prijs ga geven.

En oh ja, ik hou gewoon van jullie allemaal hoor, niemand uitgezonderd!

© Yvonne Mooijman


Deel 1 van weet dat ik van je hou

Meer lezen in weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: