zaterdag 6 november 2010

Een kijkje in mijn ziel

Ik gaf je
zonder te beseffen
en zonder schroom
een kijkje in mijn ziel
reactie op je energie
die simpel
slechts de mijne had bewogen.

Zowel beangstigend
als verrassend
met het risico
van een ijzige wind
zonder dat
kon ik even niet meer wezen
mijn ziel
kwam simpel even bloot.

In jouw ogen
herkende ik
volkomen onverwacht,
en zonder schroom
mijn diepste pijn
en ook verlangen,
woorden waren beter overbodig.

Als mens
trachtte ik te verwoorden
wat mij besluiten deed
ondanks ik eigenlijk wist
dat ieder woord van mij
de lieve werkelijkheid
volkomen ontwrichten deed.

Mogelijkheden vernietigd
vanuit mijn diepste angst
ervarend
terwijl ik het deed
en toch,
ik kon niet anders
voelend als een tunnel
die niet te vermijden leek.

In stilte
en met een traan
wil ik weer wezen
in volle verbondenheid
met mijn gevoel
wetend dat ik puur en echt
weer zonder woorden
mijn diepste gevoel
en stilte zal kunnen zijn.

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: