maandag 8 november 2010

12 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou

..
Rouw en verlies.

Kunnen, zeg ik, het kan ook heel anders lopen natuurlijk, maar aangezien natuurwetmatigheden altijd hun werk doen ontkom je soms niet aan natuurlijke gevolgen.

Zoals bijvoorbeeld als iemand een partner verliest, door dood of echtscheiding, dan zullen ze een proces doorlopen, wat voor ieder verschillend is, maar aan bepaalde facetten zal niemand ontkomen, rouw, het alleen moeten oplossen, soms behoefte hebben aan mensen om je heen en soms even helemaal geen behoefte aan iemand om je heen.

Ik sprak deze week nog met een weduwnaar. Hij had er geen idee van, dat hij me enorm bevestigde in wat ik voelde en wist en hij wees me onbewust de weg terug naar mezelf, zonder dat hij van mijn situatie op de hoogte was!
Mijn dank is groot!

De periode waar hij doorheen was gegaan, met al die momenten van zowel rouw, alle praktische hindernissen tijdens dat proces. De behoefte, en ook de weerstanden die hij er in ondervond, de misverstanden .....

Lees verder ... weet dat ik van je hou 13


of start bij deel 1 van Koffie verkeerd ofwel weet dat ik van je hou.

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: