maandag 8 november 2010

14 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

.. vervolg ... Tweestrijd.

Je komt mensen nooit zomaar voor niets tegen wordt wel eens gezegd, deze man gaf me onbewust een bevestiging van de pijnlijke tweestrijd in mij, de tweestrijd om te bereiken wie je wil zijn of om het "pijn vermijden" in te gaan en je zelf in te leveren daarmee!

Soms zit je in een tweestrijd, wat te doen.
Lever ik mijn openhartigheid in, om begrepen te willen worden?
Maar nee, dan kom je jezelf veel harder tegen. Ik wil gewoon mezelf zijn en natuurlijk óók graag goed begrepen worden.

Ik zal een voorbeeld geven.

Ik bood iemand dus die kop koffie aan.

Gewoon omdat ik een goed gevoel had. Zo'n zelfde kop koffie zoals ik mijn vriendin aanbied, zodat ze weet dat ze “op een moment dat ze het nodig heeft” gewoon welkom is, ik er als mens gewoon wil zijn en er dan voor haar ben, gewoon als mens voor een medemens , zonder er iets specifieks voor terug te verwachten. Dat je daardoor ....

Lees verder .. weet dat ik van je hou 15


of start bij deel 1 van Koffie verkeerd ofwel weet dat ik van je hou.

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: