maandag 8 november 2010

3 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..

Waarom vind ik dat nou leuk?.

Ja, hoor ik dan zeggen, maar jij wéét meer, alsof ik een bril zou ophebben waardoor ik door hun buitenkant kan heen gluren en ik dingen van ze zou kunnen ontdekken die men niet zou willen laten zien.

Nou ik kan je gerust stellen.
Ik zie geen dingen die je me niet zelf laat zien.
Ik hoor ook geen dingen die je me niet zou willen laten horen.

En toch … velen vinden het maar een rare toestand, dat ik met mensen bezig ben op een manier die heel diepgaand is, en ik soms mensen uit een onmetelijke put haal waar het anderen niet gelukt is.
Dan moet er toch wel iets zijn.

Het grappige is, dat mijn cliënten met dit alles nou juist geen moeite hebben.
Ze merken dat het werkt wat ik doe en snappen veel gemakkelijker wat zich voordoet, omdat ze me meemaken en wat er precies gebeurt is vaak moeilijk onder woorden te brengen.
Buitendien kennen zij mij als geen ander, het voelt vertrouwt en het werkt.!
Bovendien laat ik me dan ook aan hen kennen.

Een prachtig compliment kreeg ik ooit in de vorm van de opmerking: “doordat je hebt me nooit hebt be- of veroordeeld kon ik me laten zien zoals ik ben en gaf het me de ruimte naar mezelf te kunnen kijken.”

Al die vragen die anderen me wel eens stelden zijn ook ooit bij mezelf opgekomen.
Wat doe ik nou, hoe doe ik dat nou en waarom .....


Deel 1 van weet dat ik van je hou

Lees verder.. 4 weet dat ik van je hou

Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: