maandag 8 november 2010

2 - Koffie verkeerd ofwel weet dat ik uitzonderlijk van je hou.

..
Ben ik dan anders dan anderen?

.... het is de vraag of ik zelfs zou willen weten wat al je gedachten zijn, het lijkt me niet raadzaam.

Toch hoor ik nog regelmatig behoedzaam mensen aan mij vragen hoe dat nou zit.

Ik ben gewoon als jij, ik zie, ik hoor, ik denk, ik voel.
En ja, ik heb gestudeerd, maar ook dat zegt niet zo veel. Misschien is het belangrijkste wat ik doe, het luisteren, met een luisterend oor.
Onbevangen die informatie van jou in me toelaten waarvan jij wil wat je los wil laten.
Echt bereid zijn te willen horen wat er in je schuilt, en wat je me wil laten horen.

Maar wat maakt me dan anders dan iemand anders?
Niets. Ik ben gewoon net als jij mezelf.
Ik richt me op dat wat mijn interesse heeft. En mijn interesse ligt bij mensen. Mensen in zijn algemeenheid en soms mensen in het bijzonder.

Ja, hoor ik dan zeggen, .....

Deel 1 van weet dat ik van je hou

Lees verder.. 3 weet dat ik van je hou

Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: