vrijdag 4 mei 2012

We leven NU .... (1)

Een oude tekst van me uit 2010:

..
Ik zat even te mijmeren met mijn gedachten bij enkele bekenden.

Bekenden die een leven achter zich hebben ... en hopelijk ook nog een lang leven vóór zich hebben.

Dit schrijven sluit een beetje aan bij één van mijn vorige schrijfsels, "Wacht niet tot op mijn begrafenis"

Soms kom ik mensen tegen die kennelijk voortdurend dachten dat "hun tijd samen nog wel zou voortduren."
Ik heb het persoonlijk aan den lijve ervaren, één van mijn grote liefdes was er van de één op de andere dag in één klap niet meer toen ik 24 was.
Dat heeft me opmerkzaam gemaakt, sindsdien ben ik me bewust dat het leven "eindig" is, althans ons aardse bestaan en dat vanzelfsprekendheid zo "vanzelfsprekend" niet is.

Dat heeft me doen inzien dat het leven vooral en bovenal zich NU afspeelt, en dat, als je de dingen nu niet doet die nu gewenst zijn, dit tot grote frustratie kan leiden (of beter gezegd lijden met een lange "ij"), en het leven is iets wat typisch niet terug te draaien valt, hoe graag we dat ook soms zouden willen!.

Dit zijn belangrijke facetten geweest in mijn persoonlijke ontwikkeling.

Soms zie ik huwelijken die "hun tijd uitzitten."
"Tijd uitzitten?"
Hoezo tijd?
Welke tijd?
Hebben we de tijd?

Het leven is te waardevol om je tijd uit te zitten en te waardevol om dingen uit te stellen!

Besef toch vooral of je zit waar je wil zitten en zo niet wat je dan wel wil.

Soms zie ik huwelijken en relaties die de indruk hebben, ... straks, als wij met pensioen zijn .... dan gaan we dingen samen doen, en dan komt de klap ... en blijkt er samen geen pensioen, en is het samenzijn dan geen samenzijn meer, doordat één van de partners voortijdig ("vóór""-tijdig in onze gedachtegang!) komt te overlijden.

Droevig om te zien, en nog droeviger om mee te maken.
Ik heb mensen verschrikkelijk boos zien zijn en ik kan er zo goed inkomen!
Het leven bleek volgens hun zeggen "niet eerlijk!"

Het leven IS.... zoals het is ... en we zullen dienen te leren daar uit te halen wat er in zit!

Het leven is NU ...
Ik wens je succes!

Heb je verlangens?
Realiseer ze NU.

Liefs en veel succes,

Yvonne Mooijman

Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: