woensdag 9 mei 2012

Gewoon gelukkig zijn ....

Er zijn zo van die simpele dagen die me bewust houden wat geluk voor mij betekent ...

Het mooie is dat er dan  helemaal geen wereldschokkende gebeurtenissen voor hoeven plaats te vinden.

Van die dagen dat ik me bewust ben van de bevoorrechte positie waarin ik verkeer, van de vele hele fijne vrienden die ik heb, waarbij ik me bewust ben van mijn zegeningen, en dat zijn er veel. Alles hoeft  niet allemaal wereldschokkend te zijn om tot geluk te leiden, de wereld hoeft niet echt op zijn grondvesten te schudden om geluk toe te laten. Het is een kwestie van er voor open staan en toe te laten wat komt en daar binnen mijn juiste keuzes maken.

In de auto zitten 's avonds tegen half twaalf, na anderhalf uur rijden op weg naar mijn vriendin, heerlijk rustig op de weg geweest, en gereden in de wetenschap dat ik de volgende ochtend niet "in hurry" "op tijd" er uit hoef om me achteraan in de file te moeten aansluiten, want ik wil gewoon op tijd kunnen zijn.

Midden op de Veluwe aangekomen en nog even 10 minuten  de tijd nemen om in het stikdonker te genieten van de stilte daar om me heen.
Daarna nog even onder het genot van een glaasje port "bij kleppen" bij de open haard,  persoonlijke ervaringen uitwisselen en dan het bed in om op mijn gemak er 's morgens uit te kunnen.

Overdag een lange studiedag met zowel 's morgens als 's middags geweldige mensen die hun kennis deelden, waarbij ik in contact kwam met enkele collegae die me uitermate wisten te boeien.

Op de terugweg de file de gelegenheid gegeven zich op te lossen door op de terugweg een andere vriendin te bezoeken en dan weer 's avonds laat met een goed gevoel de dag beëindigen.

Gelukkig zijn behoeft geen wereldschokkend gebeurtenissen.

Vaak kijken we reikhalzend uit naar "het grote geluk", terwijl het vlak voor ons ligt, of we lopen te snel en vergeten dat het geluk soms vlak achter ons loopt waardoor we het niet de kans geven ons in te halen om vervolgens hand in hand verder te kunnen gaan ....

Gelukkig zijn ligt in de waardering in wat IS ... en daarin zijn fijne persoonlijke contacten heel erg waardevol voor mij. Daarin als mens over en weer in elkaar investeren in tijd en aandacht maakt me een blij mens.

Ik prijs me gewoon gelukkig .....

Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: