vrijdag 4 mei 2012

Samen ......


Een oude tekst van me die ik tegen kwam van december  2008:

..
We hebben twee deuren naar elkaar in het contact,
Jouw deur en mijn deur!

Je hebt het recht me buiten te houden,
Echter, ik ga jouw deur niet beheren,
Het is jouw deur, jouw verantwoordelijkheid.

Ik kies er vaak voor mijn deur open te laten voor je,
mensen boeien mij, jij boeit mij,
Mijn deur zal nimmer op slot zal zijn, hooguit tijdelijk gesloten,
om op adem te komen als het leven me energie ontnam in plaats van gaf,
doch ik wens mijn deur nimmer voor eeuwig gesloten te houden.

Je mag me toelaten in jouw leven
En ik wil daartoe zeker niet bij je moeten aandringen
Het is simpelweg jouw keuze, we kunnen elkaar verrijken door verbondenheid.

Ander, je boeit me, in elke vorm,
De moeilijkste vorm voor mij, is als de ander zich rücksichtslos afzondert.
En contact niet aan gaat, om welke reden dan ook,
Zelfs als ik aanvoel en in voel wat hiervan de diepere intentie is.

Soms is een keus moeilijk voor me,
Jouw deur gesloten , de mijne open of dicht,
Soms is het moeilijk dan om jouw medemens te zijn
En dan toch gelijktijdig volledig mezelf te zijn.
..

© Yvonne Mooijman

Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: