maandag 5 september 2011

Trauma verwerking

..
Trauma verwerking.

Velen vragen zich regelmatig af
wat mij nou boeit in het intensieve werk wat ik doe
Werken met mensen
die vaak op het randje van het leven vertoeven.
Onmacht, zelfmoordneigingen,
rouwverwerking, traumaverwerking
heel intense diepgaande begeleiding

Het geeft zo veel
het levert zo veel op
het is een uiting van mijn diepste zijn
om daar te zijn waar een ander soms ontbreekt
om daar te beginnen waar een ander reeds lang de moed opgaf
om daar nog geloof in menselijk kunnen te hebben
waar de ander zijn geloof allang had opgegeven
om samen hand in hand
toch die nog onzichtbare en nog verscholen oplossing in te gaan

De oplossing die altijd in onszelf verscholen ligt
waar tijdelijk geen zicht op is
de lamp te laten schijnen en samen in het donker het licht weer vinden
boosheid en frustratie toe te mogen laten waar dat voorheen geen uitweg vond
vertrouwen toe te laten waar het even zoek was
inzicht aan te gaan binnen de menselijke natuur
een hand te reiken
mijn hart te geven
en soms levensvreugde weer te mogen laten herkennen
waar die mijlenver weggestopt leek.

Uiteindelijk zijn wij de bron
en hoef ik alleen maar diep in te voelen
om alles te ervaren wat er in jou leeft
soms huilt mijn hart om wat ik tegen kom
maar te mogen doen wat mij gegeven wordt
levert zo intens veel op!

mensen diep in hun ziel mogen kijken
het is zowel energie als blijdschap gevend
is zowel energie als blijdschap ontvangend.

© Yvonne Mooijman

Geen opmerkingen: