zondag 2 maart 2008

Forum - Boek "de jeugd van Jezus" van Jacob Lorber

Van Theo kreeg ik de vraag te kunnen communiceren over het boek "de jeugd van Jezus" van Jacob Lorber.
Persoonlijk heb ik het boek niet gelezen.
Ik wil daartoe als er vraag naar is wel de gelegenheid geven. Ik breng de boeken in de rubriek "boekbesprekingen" onder waardoor ze dan snel te vinden zijn voor de liefhebbers.
Wie hierin is geinteresseerd kan vanaf heden per boek communiceren, waardoor de communicatie zeer gericht kan verlopen.
Onder dit bericht kan men op "reacties" klikken en reageren op dit boek.
Ik nodig iedereen hierbij uit.
Met vriendelijke groet,

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Yvonne,
In het Urantia boek is ook een uitgebreid verslag over de jeugd van Jezus. Dit boek ben ik nog aan het lezen en kan over de inhoud van het laatste deel waarin o.a. de jeugd van Jezus besproken wordt nog niets zinnigs zeggen. Echter is het wel interessant om uit meerdere bronnen te putten. Het boek staat in zijn geheel op internet, de link geef ik je hierbij: http://www.urantia.org/dutch/ne_u_boek/P122.html
het begint bij verhandeling 122 op blz 1344.
Lieve groet,
Elgo

Anoniem zei

Beste Yvonne,
Het Urantia boek geeft een summier verslag over de jeugd van Jezus. Het beschrevene komt nagenoeg niet overeen met het uitgebreide historieverhaal door Jakob Lorber ontvangen betrouwbare Woord.
Veel in het Urantiaboek is overgeleverd, ook namen en steden. Men heeft er ook dingen, feitjes bijbedacht. Het is anders gegaan. Lees de Jeugd van Jezus en je zult zelf je mening kunnen geven.
Waarnemer

Marcus zei

Beste lezers,
Graag wil ik reageren op de reactie "Veel in het Urantiaboek is overgeleverd, ook namen en steden. Men heeft er ook dingen, feitjes bijbedacht. Het is anders gegaan." van waarnemer.
Hoe we denken dat iets gegaan is 2000 jaar geleden, hangt af van de bron die je geloofd en dat is subjectief. Daarom lijkt het me raadzaam om voorzichtig te zijn met stellige uitspraken.
Het Urantia boek is in zijn totaliteit gechanneld in de 20er jaren van de vorige eeuw en is geen product van overlevering.
Uiteindelijk gaat het volgens mij om hoe onze levens positief veranderen door wat we lezen. Na 20 jaar studie van het Urantiaboek kan ik zeggen dat het mij universeel inzicht, rust, liefde en antwoord op al mijn vragen heeft gegeven.
Hartelijke groet,
Marcus