vrijdag 11 juli 2008

Boosheid

Veel mensen zijn boos, boos op zichzelf, boos op de omstandigheden, boos op anderen, boos op de hele wereld.
Ik kom nu met een vraag waar je boos om zou kunnen worden, :"wat ben je er nu mee opgeschoten, met al die boosheid"?
Hoever heeft het je gebracht?

Boosheid roep je zelf op.
Vaak wordt dat niet zo ervaren. Maar ga eens na, vergelijk je jouw situatie met die van anderen, ben je boos op de werkelijkheid?
De werkelijkheid trekt zich hier echt niets van aan hoor!
Je hoort mij niet zeggen dat je blij dient te zijn hoor, met de werkelijkheid, maar boos zijn levert energieverlies op.
Het ondermijnt het eigen systeem, een reden om eens te overwegen wat je werkelijk wilt.

De werkelijke start zou kunnen zijn: "maak je niet boos om de huidige situatie, hij IS er en beschouw dat dat een gegevenheid is voor DIT moment". beschouw DIT als je startpunt, een punt waar je je op af kunt zetten, richting de goede kant.

Dezelfde kracht die je had om deze boosheid te ontwikkelen, heb je tot je beschikking om richting een beter gevoel te komen.
Ik zou hier graag verder op in gaan, in de coaching is dit een thema waar ik veel mee bezig ben.
Heb je vragen? Stel ze gerust!
Ik zeg niet dat het "een fluitje van een cent is", maar zeker de moeite waard!

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: