donderdag 8 mei 2008

Mijn pad - jouw pad - Ons pad .....

' ..
Te diepgaand voor de oppervlakkige, te serieus voor wie daar niets mee heeft, te overbezorgd - laat de ander los - het is zijn pad - voor wie me echt niet kent, ongeloofwaardig voor wie vertrouwen mist, te veel of te weinig tekst, streepjes, punten of aanhalingstekens, onbegrijpelijk voor wie mijn taal niet verstaat, dwingend voor diegene die niet herkent dat hij vrij is, te veel visie voor wie niet weet wat visie werkelijk is, te happy voor wie in onvrede in zichzelf leeft, een vijand voor wie niet in vrede denkt, vrijheid berovend voor wie zijn plaats nog niet inneemt, liefde voor wie het al kan toelaten, lastig voor diegene die te veel prikkels ervaart, te confronterend voor wie zichzelf niet wil zien, te lief voor wie anders verwacht, te mooi om waar te zijn voor wie niet openstond, te lange teksten voor wie van korte teksten houdt, te kort voor wie meer verwacht, onduidelijk voor wie het niet doorziet, te vaak voor wie geen ruimte ziet, te weinig voor wie een antwoord verwacht, hoe groter mijn rijk wijdte .... des te meer mogelijkheden tot weerstand ertegen, een mooi mens voor wie het me toch schreef in een korte tekst ....

Het is mijn pad MEZELF te ZIJN …. ( ik ben!) om op het kruispunt met het pad van de ander, de keuze te mogen maken ze de hand te reiken en een poging te wagen zicht op nieuwe mogelijkheden te geven waar geen uitzicht meer leek te zijn, in plaats van te zeggen : “ajus paraplu, het zal je pad wel zijn …. ”

Het is mijn pad, dat ik soms mensen tegen kom, die me juist volop en met overtuiging trachten, me van “mijn pad” af te houden.

Ach …. het is jouw PAD mij tegen te mogen komen, je komt in werkelijkheid JEZELF tegen ......

Stel toch, dat ik alles zou laten wat een ander nog niet aan kan, dan zou het gevolg zijn ....... ik BEN weg ..... (dat patroontje heb ik achter me gelaten!)

Blij dat ik BEN ...... hier en daar en overal in liefde voor allen... of je het aan kan of niet IK BEN

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: