maandag 12 mei 2008

Film Good Will Hunting

..
Ik heb gisteravond een prachtige DVD zitten bekijken.

"Good Will Hunting"

Indrukwekkend.

(klik hier)

(klik hier)

Zomaar een passage:

"Meestal wou ik dat ik je nooit ontmoet had
Ik zou niet hoeven toekijken hoe je alles vergooit.
....
De vraag is… waarom zou je niet?

Heb je een hartsvriend?
Omschrijf dat…
Iemand die een uitdaging voor je is.
Heb je een soalmate?
Iemand die je inzichten geeft, die je ziel raakt, iemand aan wie je je inzichten terug kan geven.
Zo’n relatie krijg je niet als je bang bent voor de eerste stap, omdat je alle obstakels verderop al ziet …

Indrukwekkend ...

Yvonne


Ik kijk eigenlijk nauwelijks films. Maar zie graag films als deze. Ik zou graag van anderen tips krijgen over mooie DVD's. Het probleem is dat ik gewoon de titels niet ken, ik wil graag afgaan op de indrukken van anderen die films gezien hebben, zoals mijn vriendin, die deze DVD pas weer bekeek en het er met me over had.
Ik sta open ...


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beautifull mind

Anoniem zei

Hi Yvonne

Zoals anoniem zei: 'a beautiful mind'. Een film (waar gebeurd) over de genie John Nash, die zelfs een nobelprijs voor economie heeft ontvangen, die lijdt aan Schizofrenie. Zoals hij met zijn 'ziekte' omgaat is bijna net zo ingenieus als zijn benadering van de wetenschap. Maar net zo indrukwekkend is de liefde en het geduld van zijn vrouw. Waar menigeen af zou haken, daar weet zij te volharden. Prachtige film.
Wat 'Good Will Hunting' betreft ga ik helemaal met je mee, ook met de duidelijke boodschap dat mensen vaak hun talenten niet onderkennen.