vrijdag 9 november 2012

Gabriella's Song


Gabriella's Song




Gabriella's Song, een fragment uit de film "as it is in heaven."

Een zeer aangrijpende film, een film vol emoties, een film die je in staat stelt zovele verschillende personages tegen te komen, die ieder voor zich persoonlijke eigenschappen en gedragingen vertegenwoordigen met de daar bijbehorende gevolgen voor zowel de mensen zelf als voor hun omgeving.

Een film die zo inzichtelijk is qua "vaste patronen en overtuigingen" die mensen kunnen vertegenwoordigen. Een aanrader om zicht te krijgen op effecten die wij als mensen op elkaar kunnen veroorzaken, vaak zonder er bewust van te zijn.

Gabriella heeft in de film lang "onder de knoet" gezeten, en ontworstelt zich op het dieptepunt daarvan aan haar eigen gevoel van onmacht, ze beseft en verkiest weer te zijn wie ze in oorsprong bedoeld was te zijn ... niet de "volger" maar weer "zichzelf" en "vrij" te kunnen zijn ...


Gabriella's Song: - Freedom

Vanaf nu is mijn leven van mij
Ik heb maar zo'n korte tijd op aarde
En mijn verlangen heeft me hier gebracht
Alles wat mij ontbrak en alles dat ik vergaarde

En toch is het de weg die ik verkoos
Mijn vertrouwen was eindeloos
Dat mij 'n klein stukje toonde
Van de hemel die ik nooit vond

Ik wil voelen dat ik leef
Al mijn dagen lang
Ik wil leven zoals ik wil
Ik wil voelen dat ik leef
In de wetenschap dat ik goed genoeg was

Ik ben mezelf nooit verloren
Het sliep alleen in me
Misschien had ik nooit een keuze
Behalve dan de wil om te leven
Het enige dat ik wil is gelukkig worden
Zijn wie ik ben
En sterk en vrij zijn
De dag uit de nacht zien opkomen

Ik ben hier
En mijn leven is alleen van mij
En de hemel waarvan ik overtuigd was
Bleek ergens daar te zijn
Ik wil voelen
Dat ik mijn leven geleefd heb
Zoals ik wil

Voor wie er meer over wil weten ... 

Naar alle artikelen van  weblog persoonlijke ontwikkeling  

Geen opmerkingen: