zaterdag 13 februari 2010

Blijdschap is de weg van succes

Succes is de weg.
Succes is geen doel!

Succesvol worden?
Wat is dat!

We zijn toch al succesvol? Of niet?

Of voelt dat niet zo?
Of NOG niet zo?

Wat is succesvol?

Een dik salaris?
Een fikse auto voor de deur?
Een glanzende carrière?
Vier vakanties op een jaar?
Een TOP positie in een bedrijf?
Bedrijfs eigenaar zijn?
De baas zijn over vele werknemers?
Macht hebben?
Een positie hebben waarin je anderen gaat vertellen wat ze voor je moeten doen?

Stel er wat mij betreft één vraagje achter ….
Maakt dit mij blij?
Nee... ECHT blij … bedoel ik …

En stel je gerust daarna ook de vraag … heb ik anderen oprecht blij weten te maken op de manier waarop ik succesvol ben geworden, heb ik hen weten te betrekken zodat ik ook hen succesvol en gelukkig kon laten zijn …..

Voel je je helemaal OK met wat je bereikt hebt en vooral op de manier waarop je dat bereikt hebt.

Voel je je oprecht gelukkig met wie je bent en wat je uitstraalt …

Zo ja … besef …. je bent al succesvol …

Het doet me vaak aan filmbeelden van mensen in Afrika denken, maar ik vrouwen en mannen en kinderen in “verhoudingsgewijs financiële armoede” succesvol zie zijn.

Vaak wens ik vele “zogenaamde succesvolle mensen” die blijdschap toe die daar van de gezichten zie afstralen.

Blijdschap, innerlijke blijdschap …............ dat is werkelijk succesvol zijn!

© Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: