zondag 21 februari 2010

Afleren .....

Ik heb geweldig leuk werk …
Ik leer mensen niets, hooguit af!

Hoezo hooguit af?

Nou weet je .. in oorsprong zijn we Liefde, het alom volledig potentieel.
We zijn het veld van alle mogelijkheden, zoals Deepak Chopra dat beschrijft.

Soms komen mensen in mijn praktijk, meestal met een probleem.
In eerste instantie dichten ze dat probleem graag aan een ander toe.
Als die ander nou maar anders is of doet, is er met mij niets aan de hand, wordt er dan voorzichtig gesuggereerd.

Hoe onmachtig moet je je dan voelen!
En dat blijkt ook vaak aan de boosheid, woede en frustratie die meestal breed uitgemeten ter tafel verschijnt. Want als je het gevoel hebt dat die ander dient te veranderen dan moet je je wel erg onmachtig voelen, want een ander hebben we geheel niet in de hand, onszelf zelfs soms nauwelijks!

Ik heb een klein tafeltje, ik laat alles wat gezegd wordt op dat tafeltje terecht komen en neem er alleen zorgvuldig vanaf waar ik iets mee kan. Wat niet persoonlijk voor mij is bedoeld laat ik er sowieso al op liggen, van de rest neem ik alleen af wat ondersteunt.

Maar goed, velen komen bij mij zonder dat ze deze mogelijkheid van waarnemen kenden, ze lieten alles als ware het een kouwe douche bij hen binnen komen wat gezegd werd door anderen, dus logisch dat je woedend, kwaad gefrustreerd en teleurgesteld kan worden.

Zoals ik al zei:”We zijn het volledig potentieel van alle mogelijkheden, onbegrensde mogelijkheden dus!”
Het enige wat ons tegenhoudt dat ten toon te spreiden zijn onze eigen beperkingen waarin we geloven, onze eigen belemmerende overtuigingen.

Onze kern van alle mogelijkheden hebben we met al die belemmerende overtuigingen als het ware helemaal omwikkeld..
Het belangrijkste wat ons te doen staat is dus af-wikkelen, loslaten dus.


Zoals ik al zei: “Ik leer mensen niets, hooguit af!”
Afleren dus, afwikkelen dus in het proces van persoonlijke ontwikkeling!

Aanleren hoef ik niets, want binnen in die kern zit gewoon al onze onvoorwaardelijke Liefde.
Die hebben we niet te leren …. Die hoeven we niet te leren, die hadden we altijd reeds tot onze beschikking, we konden er gewoon nog even niet helemaal bij. Die eigen belemmerende overtuigingen van ons, die hoeven we alleen maar van onze liefdevolle kern AF te wikkelen. Loslaten dus!

Afleren is lastig ... omdat ... het lijkt en je nog reageert alsof je niet meer weet wat er binnen in je verborgen zit.
We her-inneren het ons als het ware niet meer!
Herinnneren ofwel her-inneren, het opnieuw bij onszelf naar binnen gaan met onze aandacht, kan ons pas echt weer doen herinneren wie we echt zijn, LIEFDE dus!

Als we echt alles losgelaten hebben blijven wij als liefdevolle mens over die volstrekt vertrouwen heeft in zichzelf en alle anderen.

Mensen realiseren zich nog erg weinig dat je met loslaten heel veel te winnen hebt, voor jezelf en voor een aangenamer wereld!

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

2 opmerkingen:

hilde zei

los laten soms wel een heel moeilijk proces

Yvonne Mooijman zei

Dat klopt Hilde, daarom ben ik zo blij daar soms een bijdrage aan te mogen leveren.
Het frappante is dat "op het moment dat je snapt waar het echt om draait" een transformatie van een situatie zich snel kan voltrekken.

Dank je wel voor je reactie.
Hartelijke groet,

Yvonne Mooijman