zaterdag 6 februari 2010

Ik zie je ploeteren ......

Ik zie je ploeteren door het leven
Met even geen vertrouwen in anderen
Wanhopen over wat je nog niet bereikte.
Duwen sleuren en trekken
Klagen en mopperen
Niet zien wat je al hebt.

Je hebt al zo veel
En tegelijkertijd zo weinig voor je gevoel
Ik zou willen dat ik je dankbaarheid kon geven,
Ik heb het geprobeerd en dat geven is me gelukt
Ik zou je ook graag nog geven
Dat je al het aan jou "gegevene" ook nog zal kunnen ontvangen.

Ik weet
En vertrouw
Dat eens die tijd komt
Dat je de weg daarin naar jezelf opent
Of je wel of niet achteraf herkent wat je kreeg
Is voor mij niet zo van belang

Ik gaf je slechts een bevestiging
Van wat je reeds in je zelf al aanwezig had,
Maar nog niet zien kon, of ervaren,
Uiteindelijk ben je zelf
Diegene,
Die
Het jezelf weer geeft en ontvangt

In liefde de poging ondernomen,

©Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

1 opmerking:

hilde zei

mooi, heel mooi die wens van je