zondag 12 juli 2009

Onze Bron - onze Kennis -1

Regelmatig spreken we over "onze Bron" en "onze kennis".
Wat is nou "Onze Bron" en wat is kennis?

Voor mij is "onze Bron" het onmetelijk potentieel van alle bewustzijn. Veel meer dan Wijzelf zijn, Wij zijn slechts een klein stukje, ook een klein stukje van de immense Bron, zoals alle andere mensen onderdeel zijn van de totale Bron.

Onze Bron wordt op vele manieren benoemd, zoals het AL, het allesomvattende, God, (vele geloofsovertuigingen hebben er hun eigen woord of waarde aan gegeven), Hogere Intelligentie.

Uiteindelijk denk ik dat we, vanuit welke hoek we ook denken, we in oorsprong vanuit dezelfde Bron denken, zelfs al lijken we soms mijlenver van elkaar verwijderd in ons denken.

De Bron is voor mij de allesomvattende Intelligentie waar wij met zijn allen deel van uitmaken. Het is voor mij het potentieel aan alle mogelijkheden die in oorsprong in ons aanwezig was en is.

Kennis …, wat betekent kennis in dit geheel?
Kennis, her-kennen, er-kennen.

In onze Bron is alle kennis aanwezig.

Onze Bron is dus ons kennis-centrum.
Wij zijn daar een onderdeel van!

De belangrijkste vraag is voor ons, in hoeverre staan wij nog voldoende in contact met "onze Bron"?

Is kennis nieuw?

Soms, lijkt kennis nieuw, maar in wezen ben ik er van overtuigd dat alle kennis in oorsprong al aanwezig was. Het feit dat ik "vergat" dat ik onderdeel van de potentiële wijsheid ben, maakt dat ik ook diens kennis kwijt raak, althans ….in mijn bewustzijn ….. niet echt dus, het leek maar. IK her-kende het even niet.
Inzicht ….. het naar binnen kijken …. met het zicht op de Bron … en ineens… weten we het weer! Niets nieuws dus …. We weten het wéér!


© Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: