vrijdag 8 februari 2008

Soms ben ik boos en betekent het .... ik hou van jou

..
Soms ben ik boos
Heel boos,
Ik ben dan geen tegenstander, dat lijkt het...
dan ben ik je medestander
en dat dat niet opgemerkt wordt ....... ach......

Soms ben ik boos,
ik ken het eigenlijk niet van mezelf
Meestal overkomt me dat niet
want dan heb ik de dingen zelf in de hand
en dan is het nooit nodig om boos te worden
dan heb ik dat niet

Soms hoor ik dingen, die raken me diep
die zie ik gebeuren of worden me aangereikt
soms wordt ik boos, maar dat lijkt maar zo
het is een verpakking vaak van zo heel iets anders
vaak is het onmacht, en dat voelt niet lekker
en daar wil je dan uit, en dan word ik zo boos

Soms word ik boos en het heeft altijd zijn nut,
want het zet me in volle vaart in de beweging
regelrecht en keihard liefdevol, naar mijn uitgangspunt
mijn uitgangspunt daar zo heel diep van binnen
waar ik voel wat gebeurt
en mijn hart om je treurt.

Soms wordt ik boos en wees dan niet bang
want ik ben niet je tegenstander, dat lijkt slechts zo
het betekent, ik hou van jou, je raakt me
maar kom tot je zelf, pak zelf de beweging
Soms wordt ik boos en dat maakt me zo blij
want het brengt me weer in verbinding, in verbinding met jou.

Soms wordt ik boos en dan pak ik je aan
Niet om je aan te pakken, maar om je in beweging te krijgen
In beweging te krijgen vooral naar je zelf
Meestal wordt ik boos als je “te gemakkelijk wil worden”
Jezelf of een ander tot slachtoffer maakt,
De makkelijkste weg wil bewandelen,
Je rol niet zien die voor jou is weggelegd
En dat is gewoon onmacht en dat maakt soms zo boos.

Prijs je gelukkig als ik zo boos wordt,
Want ik breng je in beweging of je wil of niet
Niet omdat ik je mijn wil ga opleggen, want dat doe ik niet
Ik tracht slechts tegen te houden dat jij dat voor anderen doet
Uiteindelijk wordt het een liefdevolle ontmoeting
Heel diep verstopt en in een gewoon andere verpakking,
Meestal niet als zodanig herkend,
Maar ach…..je bent het gewoon waard….

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: