maandag 25 augustus 2008

Wie helpt mij aan kennis ... subsidies, regelingen, nieuwe ideeën, financiën

Wie helpt mij aan kennis ....subsidies, regelingen, nieuwe ideeën , behulpzame personen, meedenkers met zicht op financiële potjes, financiële potjes, kortom ... financiële mogelijkheden ......... zo'n "secret financieel gezonde miljonair" die coaching voor mijn cliënten en toekomstige cliënten mogelijk kan maken.

Ik wil mij expliciet richten op mijn expertise, die zeer specifiek is.
Het effect is daardoor dat ik expliciete doelgroepen "bedien", en vaak expliciete diepgaande problemen, waarmee ik aan de gang ben waarbinnen ik mensen coach, train of begeleid.

Zeker als de problematiek dermate diepgaande problematiek blijkt te zijn, waar mensen elders geen positieve resultaten meer bereiken en wel in de coaching hier, dan geraak ik in de situatie dat ik met mensen mee wil denken hoe die trajecten te bekostigen.

Ik wil een voorbeeld geven:

Een jong volwassene, (zwaar depressief) met een achtergrond van allerlei therapieën vanuit de GGZ, blijkt na jaren geen vooruitzichten te hebben en wenst toch hulp.

Ondanks dat eerder geboden hulp nooit aansloeg, slaat de transformationele coaching en training die ik geef prima aan en blijkt hij ipv vooruitzicht van een levenslange uitkering op minimum niveau zonder ooit enig uitzicht op aangenaam werk, binnen een half jaar tijd tot een resultaat te komen van goed en gezond functioneren en heeft hij een baan.

Coaching starten "gericht op werk", zou betaling van het UWV hebben gerechtvaardigd, maar omdat er "zelfs geen (verwachting bij het UWV) zicht was op ooit nog werk", en men het als "gezondheidszorg" zag, iemand "uit die diepte te halen", werd er geen geld voor vrijgegeven.

Op het moment na een half jaar, dat er plotseling voldoende energie en levenslust aanwezig bleek en van daar uit een baan in het vizier kwam, bleek de reactie van het UWV, en nu is er weer geen geld voor (om de persoon goed staande te houden in de vernieuwde omstandigheden), want het is niet gericht op werk, want ... hij heeft werk ...!

Mijn "logisch denken" zou kunnen wezen, ok... en met terugwerkende kracht dan ....?
Maar mijn logisch denken lijkt soms niet overeen te komen met logisch denken van anderen.

Wat wil ik nu?????

Met de coaching en training zoals ik hem geef, werk ik vaak met mensen die ik "ter plekke en op voorhand al de deur uit zou jagen als ik op voorhand gericht op werk bezig zou moeten zijn", terwijl als ik ze train, ze spontaan en vanzelf behoefte krijgen hun herkregen energie weer te willen inzetten op een bepaalde manier, wat oa. in werk zou kunnen resulteren.

Waar vroeger bepaalde ziektekostenverzekeringen nog wel eens insprongen zouden kunnen hebben, zie ik ook daar de hand meer en meer op de knip, terwijl ik juist door mijn werk enorm veel geld en kosten bespaar en zou kunnen besparen (als daar de gelegenheid voor zou worden gegeven).
Eigenlijk kost de coaching en training geen geld, maar bespaart het ongelooflijk veel meer, levert het heel veel geld op. (Maar voor deze uitspraak is visie en gerichte inzet nodig om te begrijpen en te kunnen toepassen ... naar deze mensen op deze plekken ben ik dus op zoek!, die op de juiste plaats zitten en mee willen en kunnen denken....!)

De jongvolwassene waar ik over sprak, bleek binnen een half jaar zijn levenslange uitkering niet meer aan te spreken ..... tel uit de winst ..... echter, geen enkele financiële investering of mede-investering vanuit UWV stond hier tegenover.

Ik vind dit diep triest ..... ondanks mijn intense blijheid uiteraard, iemand uit deze toestand te hebben helpen kunnen komen.

Mijn vraag is aan ieder die mogelijkheden ziet, van waaruit financiën gevonden kunnen worden voor mijn toekomstige cliënten, om de mogelijkheden hier te vermelden.

Iedere opmerking, iedere mogelijkheid zou ik hier graag in mijn weblog vermeld krijgen, zodat mensen met deze kennis verder kunnen.

Ik ervaar nu, dat ik een zeer belangrijke groep mensen, vaak hoogbegaafden, vaak mensen met een aspergersyndroom, mensen die de neiging hebben zich af te sluiten van anderen, vaak hoogsentitief gevoelige mensen, dat ik terdege blijk te kunnen begeleiden naar een beter functioneren, zoals de praktijk zich heeft bewezen.

Vanwege de zwaarte van de effecten waar deze mensen mee zitten, betreft het trajecten die langer duren dan een of enkele sessies.
De benodigde kosten, kunnen in de hand werken dat deze mensen zo'n traject niet aangaan, terwijl ze er absoluut mee gebaat zouden kunnen zijn en er voor werkgevers, UWV gemeenten ed veel geld mee te besparen zou zijn, door deze trajecten juist wel in te zetten.

Wie doet suggesties die mee kunnen helpen dit financiële probleem op te lossen.
Het coachings- en trainingstraject, daar heb ik persoonlijk alle expertise voor in huis, om juist daar waar "mijn cliënten niet verder konden komen", ze juist verder wel verder te helpen.

Mede namens al mijn toekomstige cliënten die hier baat mee zouden hebben, wil ik eenieder vast bedanken die bereid is hierin mee te denken .....
Je helpt hen ook door de link van dit bericht

http://persoonlijkontwikkelingsproces.blogspot.com/2008/08/wie-helpt-mij-aan-kennis-subsidies.html

door te zenden naar mensen waarvan je vermoedt dat zij iets zouden kunnen of willen bijdragen in de oplossing hiervan ...

Dank je wel....

Yvonne Mooijman


Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

1 opmerking:

Yvonne Mooijman zei

Alvast even voor de personen die in het bedrijfsleven werken en coaching of training zouden behoeven.
Zijkunnen hun werkgever verzoeken vanuit P.O.P. Persoonlijk Ontwikkelings Plan de kosten voor training en coaching gericht op een persoonlijk ontwikkelingsplan te bekostigen.
Thema's als deze zijn in beoordelingsgesprekken een nuttige inbreng om gericht wensen kenbaar te maken voor jezelf.

In dit kader zijn nuttige invalshoeken:

- communicatietraining,
- pers. effectiviteitstraining
- assertiviteitstraining
- persoonlijk leiderschap
- authentiek leiderschap
- train de trainer
- coach de coach
- faalangst
- ziekteverzuim reducering
- burn-out
- stress reducering
- samenwerking verbeteren

Al deze facetten kunnen als maatwerk onderdeel inhoud zijn van de transformationele coaching en training zoals ik die geef.