maandag 11 april 2011

Toevalligheden

Wat is je grootste toevalligheid in je leven geweest?

Schrijf me eens wat je grootste toevalligheid in je leven is geweest.
Ik heb versteld gestaan hoe je soms in een situatie belandt welke als je hem bewust toevallig had moeten arrangeren je dit nooit voor elkaar had kunnen krijgen.

Voeg je toevalligheid hier aan toe.... ik ben erg benieuwd!

Eén van mijn ervaringen is de volgende:

Ik zelf wilde dolgraag aan de zus van een overleden vriend van me een voor mij en haar waardevol persoonlijk sieraad terug geven, een sieraad dat ik hem zelf ooit gegeven had.

Ik had het na zijn overlijden via zijn zus teruggekregen.

Na jaren voelde ik spontaan de behoefte dit sieraad aan zijn zus door te geven. Ik had van haar geen adres meer en had geen idee had hoe ik haar kon vinden.

Er bleef me niets anders over dan open te staan voor de mogelijkheden waarvan ik nog geen idee had, alles wat me te binnen was geschoten om haar te vinden had nog geen resultaat gehad!

Ik ging na een paar jaar in een mij volkomen onbekend restaurant eten waar ik bij toeval in gesprek kwam met 6 mij onbekende personen.
Het bleken 6 familieleden van die persoon, die ik zelf geen van allen ooit had ontmoet!

Ik werd door hen betrokken in hun gesprek terwijl ze mij nooit gezien hadden.

Ineens kreeg ik een ingeving en vroeg hen volkomen uit het blauwe hinein of zij de naam van de zus van mijn overleden vriend kenden.

Mijn vraag was totaal niet logisch want ik had geen enkele logische redenering om juist aan hen haar naam te noemen!

Het bleken 6 nichten van hen te zijn, die bij toeval een nichten-sauna-dagje hadden georganiseerd.

Twee dagen later was ik via hen in contact gebracht met de zus van mijn overleden vriend, en ze bleek bijzonder blij met het sieraad als nagedachtenis aan haar broer en bleek haar perfect te passen!

De natuur bleek zijn werk gedaan te hebben, we blijken gewoon één groot intelligent systeem!

Voor mij bestaat toeval uit het "je toe-vallen van je juiste omstandigheden"

© Yvonne Mooijman



Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: