dinsdag 24 januari 2012

Verwachtingen ....

..

Soms krijgen mensen wel eens een reacties op wat ze doen,
men verwachtte dit, de ander dat....
weer een ander die de vorm wat anders had verwacht,
en wij maar wijzigen en ons aanpassen,
totdat we tot de volgende conclusie komen:

We ZIJN OKE,

slechts:

Te diepgaand voor de oppervlakkige
Te serieus voor wie daar niets mee heeft
Te overbezorgd (voor wie me echt niet kent)
Ongeloofwaardig voor wie vertrouwen mist,
Onbegrijpelijk voor wie mijn taal niet verstaat,
Dwingend voor diegene die niet herkent dat hij vrij is om ook nee te zeggen,
Te veel visie voor wie niet weet wat visie werkelijk is,
Te happy voor wie in onvrede in zichzelf leeft,
Een vijand voor wie niet in vrede denkt,
Vrijheid berovend voor wie zijn plaats nog niet inneemt,
Liefde voor wie het al kan toelaten,
Lastig voor diegene die te veel prikkels ervaart,
Te confronterend voor wie zichzelf niet wil zien,
Te lief voor wie anders verwacht,
Te mooi om waar te zijn voor wie niet openstond,
Te lange teksten voor wie van korte teksten houdt,
Te kort voor wie meer verwacht,
Onduidelijk voor wie het niet doorziet,
Te vaak voor wie geen ruimte ziet,
Te weinig voor wie een antwoord verwacht,

.......hoe groter onze reik/rijk wijdte .... des te meer mogelijkheden tot weerstand ertegen,

Het is simpelweg de bedoeling ONS-ZELF te ZIJN ….
en Loesje had gelijk, .... er zijn al genoeg anderen.

Je BENT ....OKE zoals je bent ....

Yvonne Mooijman

............(dankbaar met ieder die me weet te te stimuleren en me weet te waarderen om wie ik ben)


Een tekst van mij van november 2008

Terug naar weblog persoonlijke ontwikkeling

Geen opmerkingen: